GALASTYLE GALASTYLE

איך לעצב ולמתג בחינם ובקלות - הטיפים שכדאי להכיר

אחת הבעיות הכי גדולות של עסקים זה תזרים מזומנים והצורך המהיר בשינויים - כאן ועכשיו! אם בעבר בנינו אתר אינטרנט שהיה יכול להיות רלוונטי כל השנה, הרשתות החברתיות הכניסו מימד זמן בלתי אפשרי שמחייב אותנו כל הזמן לייצר ערך ויזואלי חדש ומרגש. האם זה אומר שחייבים לשכור את שירותי של גרפיקאית 24/7? האם יש לנו תקציב לזה או בכלל גרפיקאית טובה שמבינה אותנו ואת העסק ופנויה לעבודה כזו אינטנסיבית? האמת?- לא צריך. אפשר כיום להיעזר באינספור כלים ואפליקציות חינמיות שמאפשרות לנו לעצב ולמתג ברגע, בלי תשלום ובלי להסתבך. הכירי את התוכנות האהובות עליי

למתג בחינם גאלה רחמילביץ סטיילינג לעסקים.jpg

1

תוכנה נהדרת ופשוטה לתפעול שמאפשרת לעצב הכל- מחומרים לרשתות החברתיות השונות (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו'), כולל גדלים מותאמים לסטורי/פיד ועד חומרי גרפיקה לדפוס

CRELLO.COM



2

עוד תוכנה נהדרת בדיוק כמו התוכנה הקודמת. יש את מי שאוהבות את זו ויש מי שאוהבות את השנייה. בשני המקרים מדובר בפלטפורמה קלה להפעלה עם תבניות עיצוב וטקסט נהדרות שמאפשרות ליצור נראות ויזואלית אחידה בצורה פשוטה ובחינם

CANVA.COM


3

יש לך בראש תמונה מושלמת לפוסט שאת רוצה לפרסם, אבל אין לך את התמונה הזו? לא נורא, הכירי את אתר התמונות שמאפשר לך להוריד להשתמש בתמונות שהוא מציע- בלי תשלום

PIXABAY.COM


4

אפליקציה נהדרת לעיצוב סטורי נפלא. את האפליקציה החינמית מורידים לנייד ומעצבים כמה סטורים שרוצים. אפשר לשמור בתמונות ואז להעלות היכן שרוצים- בכל רשת חברתית ואפילו בפיד למשל בפייסבוק. אלפי תבניות- חלקן בחינם חלקן בתשלום, שעושות לנו את העבודה ברגע

STORY ART


5

אחת האפליקציות הכי חשובות בעיניי לכל מי שמצלמת סרטונים. חשוב גם להנגיש לכבדי שמיעה אבל גם לאפשר לאנשים לצפות בסרטונים בכל מקום ובשקט - תמלול הסרטון בצ'יק צ'ק! כן כן, האפליקציה הזו יוצרת כתוביות בדקותיים ובחינם על הסרטון שצילמת

AUTOCAP


קורס שיווק ומיתוג לעסקים מרתון עבודה סטיילינג לעסק גאלה רחמילביץ.jpeg

מוזמנת לכתוב לי אם אהבת ואם הטיפים הועילו לך - זה תמיד חשוב לי (וכיף לי) לדעת

מוזמנת להכיר את מגוון השירותים העיסקיים שאני מציעה, כי לכי תדעי, אולי זה בדיוק מה שאת מחפשת

והכי חשוב- זיכרי ליהנות מהדרך והמעשייה שלך בעסק -כי שכמתפרנסים בכיף ובקלות- זה הכי פאן

Read More
GALASTYLE GALASTYLE

DIY יחסי ציבור

לא יודעת מה סיפרו לך אבל אין דבר מושלם יותר מיחסי ציבור

יחצ DIY.jpeg

בואי נתחיל מהתחלה- מה זה יחסי ציבור? ויקיפדיה הגדירו מצויין

יח"צ (יחסי ציבור) = פעילות תקשורת המונים (טלויזיה, עיתונים, אתרי אינטרנט, רדיו, בלוגים וכו') שמטרתה להשפיע על הציבור, או על קהל יעד מסוים, להשגת מוניטין הרצוי ליוזם פעילות זו. יחסי ציבור נחוצים לפעילותו השגרתית של יחיד או גוף הרוצה להגיע לתודעת הציבור. חברות מסחריות, פוליטיקאים, ממשלות, אישים מתחום האמנות ועסקי השעשועים, כמו גופים שונים אחרים, מעסיקים אנשי יחסי ציבור ("יחצנים") במשרה מלאה. במקרים אחרים מסתפק גוף בשירותיו הקבלניים של משרד יחסי ציבור חיצוני. בישראל פועלים משרדי יחסי ציבור רבים, חלקם קשורים למשרדי פרסום וחלקם פועלים באופן עצמאי

להבדיל מפרסומאי, היחצ"ן משתמש בחלק העיתונאי ולא הפרסומי של אמצעי התקשורת. לדוגמה, רכישת שטח בעיתון לצורכי פרסום מודעה היא פעילות פרסום; השפעה ישירה או עקיפה על עיתונאי להכנסת כתבה אוהדת לעיתון היא פעילות יחסי ציבור


יחסי ציבור הם כלי נהדר עבור כל עסק: קטן, בינוני, גדול. הגדולים כמובן משתמשים בזה רבות אך הקטנים מוותרים די מהר. היום נעסוק ב-5 טיפים חשובים לאיך לעשות יחסי ציבור לעסק שלך לבד- בלי להשקיע אגורה


1

הדבר שמעניין את התקשורת זה... חדשות! משהו חדש, חדיש וחדשני. משהו שהם עוד לא דיברו או כתבו עליו. שירות או מוצר שעונה על צורך חדש. חשבי היטב מה הדבר החדשני וחדשותי בעסק שלך שאת יכולה להציע ולעניין בו את כלי התקשורת. למשל - מספר דוגמאות : חדשני- קולקציה חדשה/ בעת מלחמה לדוגמה- טיפול לחרדות בעזרת שוקולד / מוצר לאלרגניים כגון תיק טיולים לסובלים מאסטמה של העור / מוצר ניקוי חדשני לקראת פסח שמנקה במקומך / פיתוח מיוחד שעונה על צורך מיוחד

חדשותי- מוצרים ורודים לוולנטיין דיי / טריקים לחסכון בעת מיתון/ טיפול מיוחד לחרדות במלחמה / עיצוב דירות לזימון זוגיות לקראת עונת החתונות


2

אחרי שהבנת מה החדשה של העסק שלך או מה יש לך להציע עכשיו לתקשורת, הכיני רשימה של גופי התקשורת הרלוונטים לתחומך. אם את עוסקת בבריאות- בדקי מי כותב בריאות בפלטפורמות השונות. אם את עוסקת בעיצוב- בררי מי כתבי העיצוב וכו'. הכיני לך רשימה מפורטת של כל הכתבים בתחומך, בכל הפלטפורמות השונות- מהמקומון בעירך ועד אתרי אינטרנט קטנים וגדולים, עיתונים יומיים, מגזינים ועוד


3

זכרי שעיתונאים הם כמו כל לקוח. את צריכה לגרות אותם עם טקסט מדויק, להיזהר לא להיות שיווקית מדי. להסביר במדויק את החידוש /החדשנות, לתת כותרת נהדרת שתגרום להם לפתוח את המייל שתשלחי להם, ולדאוג שהמייל יכיל את כל המידה החשוב- מפירוט קצר על המוצר/השירות, החדשנות, מחיר, היכן להשיג, איך ליצור איתך קשר אם יש להם שאלות ועוד


4

התמדה זה שם המשחק! הכיני מייל 1 בשבוע ושלחי אותו לכל רשימת העיתונאים שהכנת. כל שבוע מייל בנושא אחר. לפעמים הנושא יתאים להם בול לכתבה שהם עובדים עליה, ולפעמים לא. אל תיקחי את זה אישית. המשיכי לשלוח פעם בשבוע, נושא רלוונטי לאותו השבוע, למשל- אם יש פורים שבוע הבא- שלחי מייל שנושאו תחפושות/פורים/עיצוב (למשל פורים בבית- אקססוריז שמשדרגים את הבית)/ טרנד /איך להרגיש נסיכה אמיתית (לכל היועצות והמטפלות) וכדומה


5

הדבר הכי חשוב שאת צריכה לצרף למייל שאת שולחת זה תמונות. אבל לא סתם תמונות- כאלה שמתאימות לנושא המייל ושיהיו מקצועיות. תחשבי שאת מתחרה על אותו שטח פרסום בחינם מול כללללל העסקים הכי גדולים שיש. לכן תמונות מקצועיות בלבד, בגודל עד 1 מגה. תמונה נקייה בלי טקסט או לוגו עליה. שם התמונה צריך לכלול את שם המותג+מחיר+היכן להשיג+ שם צלם. חובה לכתוב את הקרדיט לצלם (גם אם שילמת לו על התמונות) על פי חוק! אם לא כתבת ופורסמה התמונה בלי קרדיט- הצלם יכול לתבוע אותך בעשרות/מאות אלפי שקלים בלי הוכחת נזק

Read More
GALASTYLE GALASTYLE

הטיפים לפילוח הקהל המושלם לעסק שלך

העסק שלך מתאים לקהל ספציפי שהמוצר/השירות שלך מתאימים לו בדיוק עכשיו. רבים אומרים לטרגט נכון ברשתות החברתיות פרסומים שונים, אני אומרת- טרגטי קודם כל במציאות. אז איך עושים את זה נכון? בואי נגלה יחד

פילוח קהל.jpeg

1

עצרי רגע הכל ותנסי לבדוק מי האנשים שרכשו ממך עד כה? מאיפה הם? בני כמה הם? במה הם עובדים- משמע כמה הם מרוויחים וכמה כסף פנוי יש להם? האם המוצר שלך הוא מוצר צריכה בסיסי או מותרות? אם טרם רכשת לך קהל לקוחות- תחשבי היטב למי המוצר/השירות שלך מתאים, על איזה צורך/בעיה הוא עונה? למשל: עיצוב דירה לזימון זוגיות עונה על הצורך של רווקות למצוא זוגיות / טיפול בדימיון מודרך לגברים שלא מוצאים זוגיות / הבגדים שאת מייצרת או מייבאת עונים על צורך מסויים של גובה או מידה / הטיפול שלך משחרר טראומות ילדות/ העיצוב שלך למשרדים סוגר יותר עסקאות לעסק עצמו וכדומה


2

למה דווקא את? הבידול שלך הוא אחד הדברים הכי הכי הכי חשובים שיש! למה שהלקוחות יבחרו דווקא בך? בואי אני אכוון אותך- 'איכות' ו'יחס אישי'- זה לא בידול ולא רלוונטי. למה? כי מתי שמעת עסק שפירסם שהוא מתייחס חרא ללקוחות שלו או מוכר מוצר דפוק? הבידול שלך חייב להיות משהו שהוא רק רק רק שלך! שאין לאף עסק אחר בארץ. כן, זה קשה למצוא- אבל כשתמצאי את הבידול המדויק לעסק שלך ולך- את פשוט תעופי קדימה והכי גבוה שיש. בואי ניקח את העסק שלי לדוגמה: הבידול שלי הוא לא התוצאות של העסקים שחוו את הייעוץ וההדרכות שלי. למה? כי לכל אחד יש לקוחות מרוצים- זה לא חוכמה. הבידול שלי נוצר בעקביות בתור מישהי שאין אצלה מקום לבולשיט או להגדלת מכירות עצמית (שאת קונה מוצר מסויים וחייבת לקנות למשל עוד מוצר כדי באמת להצליח). אני ישירה וכנה, וכשצריך "לחתוך בבשר החי" (משמע יש בעיה מסויימת בתפקוד העסק או בהתנהלות- אנחנו מביטות לזה בעיניים, מנתחות, מבינות את הבעיה ומוצאות לה פתרון) אנחנו חותכות, כשאני לצידך, אבל עושות את זה עד הסוף- כי מבחינתי זה או הכל או כלום. אין חצי עבודה. אז הבידול שנוצר לי עם השנים הוא קצת 'חסרת רחמים' למרות שהכנות שלי באה תמיד עם חיבוק גדול וליווי צמוד של יד דבוקה ליד ופתרונות כמובן


3

אחרי שני השלבים הקודמים- תעצרי ותחשבי מסלול מחדש. למה? כי לא תמיד הקהל שבחרת לעצמך וחשבת שהוא הקהל שלך- הוא באמת כזה. למשל- יצרנית מוצרי פנאי לילדים ותינוקות שהייתה במרתון, כל הזמן טירגטה אמהות טריות. מה הבעיה את תוהה? לאמא טרייה יש מלא הוצאות, זה קהל שהוא בדר"כ צעיר עם לא הרבה כסף פנוי, וגם קהל היעד של הגדולים ביותר כמו סופר פארם וכו' שמטרגטים אותו- משמע תחרות גדולה יותר = השקעה כספית הרבה יותר גדולה. מנגד, גילינו במחקר שוק כי הקהל המדויק לה הוא הדודות הטריות. כן כן, הנשים שהפכו לראשונה בחייהן לדודות! הן משקיעות באחיין/ית הראשון/נה, הן מעודדות רכישה של הסבתות והסבים והן בשיא ההתלהבות והשמחה מהתואר הכי כייפי בייקום- דודה. או למשל מעצבת פנים לרווקות- בידול שיצרנו ללקוחה במרתון- גילינו בסקר שוק שצריך לפנות להורים ולאו דווקא לרווקה עצמה, כי ההורים שלה מוכנים לשהקיע כל סכום כדי שתמצא חתן/כלה. אז עכשיו תחשבי שוב טוב טוב מי באמת קהל היעד שלך? למי יש כסף פנוי לרכוש ממך? זה בסדר להגיע למסקנה אחרת ממה שחשבת בהתחלה


4

רגע לפני שאת משחררת עוד מוצר או שירות לשוק, עשי סקר שוק. מה זה אומר סקר שוק? קודם כל בדקי מול הקולגות שלך בשוק שלך, האם את יקרה, ממוצעת או זולה יותר. מה את מציעה שהוא שונה. להכיר את השוק שאת עובדת בו, מי מציע מה, מה המחירים וכו'- זה חובה. לאחר שתעשי זאת, ארגני מפגש עם שכנות, בנות משפחה, חברות, מכרות של מכרות וכו'. הציגי להם את השירות/המוצר, תשאלי אותן לדעתן, מתי רכשו משהו כזה או בסגנון, כמה היו מוכנות לשלם, איך זה נראה להם - ובקיצור, הקשיבי היטב למה שיש להן להגיד. בקשי מהן להיות כנות כמה שהן יכולות. נתחי כל מילה שנאמרה ונסי גם לקרוא בין השורות. מפגשים כאלה הם דרך נפלאה לדייק את המוצר/השירות שלך וגם את קהל היעד והתמחור


5

הדבר הכי חשוב זה להבין איפה הלקוחה שלך נמצאת ואיפה היא קונה? האם היא קונה בעקבות המלצות אישיות בקבוצות פייסבוק למשל, דרך אתרי אינטרנט, רק באופן פיזי וכו'. יש המון סוגי לקוחות, לכל אחת מהן הרגלי קנייה שונים. הביני מה מניע אותן לרכישה, למשל: יש לקוחות שמונעות לרכישה רק ע"י המלצות בקבוצת פייסבוק בנושא מסויים, יש כאלה שרוכשים בעקבות הופעה כזו או אחרת שלך או של המוצר בתקשורת, יש כאלה שרוכשים רק דרך המלצה אישית ממישהו שמכירים ויש כאלה שרוכשים מפרסומות. נסי להבין איך הכי נכון להגיע ללקוח שנכון לך ושהסיכוי שהוא ירכוש ממך הוא הכי גדול. אל תתפזרי, בחרי לקוח פוטנציאלי אחד- עשי מהלכים שיווקיים, מכירתיים, תקשורתיים במקומות שהוא נמצא ובחני האם הוא באמת הלקוח שנכון לך. אגב, פילוח לקוחות זה גם משהו שצריך להתאים לך! אני לפעמים מוצאת את עצמי מפטרת לקוחות שלא מתאימים לי, למרות שהם הגיעו אליי ובחרו את השירות שלי. לפתע אני מגלה שהיחס שלהם או שיתוף הפעולה שלהם הוא לא הנכון לי. בחרת לצאת לעצמאות מתוך בחירה גם ליהנות מהדרך- אז תבחרי היטב את לקוחותייך


Read More